Olet tässä:
 

Pia: Autismista ja ajattelusta

Minulla autistina ajatukset ovat usein epäjärjestyksessä.

Ajattelu on kuin elokuvan teko. Ajatuksiin tarvitaan tavoite ja toiminnan jäsennys, kuten elokuva pitää leikata valmiiksi tarinaksi.

Elokuvan kohtaukset voidaan kuvata missä järjestyksessä tahansa. Leikkaaminen luo sitten tarinan. Sama autismissa ja ajattelussa.

Mainokset puolestaan välittävät katsojalle jonkin idean. Esimerkiksi miten mainostettava tuote helpottaa arkea tai tukee terveyttä.

Samoin autistina pyrin välittämään jonkin idean. Esimerkiksi tässä blogissa vertaukset elokuvista ja mainoksista valaisevat autismia.

Kirjoittaja: Pia

Kommentit
Kirjoittanut Jenni
Minullakin ajatukset menevät usein sekaisin. Tavoitteet auttavat saamaan ajatukset järjestykseen. Kirjoitan päivän tavoitteet usein paperille.
Kommentoi
Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.