Valtteri: Tasa-arvoisempaa koulutusta
Minun mielestäni koulumaailmassa tasa-arvo on pahasti pielessä. Meitä vammaisia syrjitään edelleen. Meitä ei ymmärretä.
On vain 6 erityisammattioppilaitosta, kun tavallisia ammattikouluja on moninkertaisesti.
Vammaisille ei ole erityislukiota eikä erityisyliopistoa. Eikä ole hirveästi eri aloja, joita opetetaan selkeästi.

Toivoisin että yhteiskunta ja hallitus ottaa muut huomioon ja kunnioittaa alan asiantuntijoita ja järjestöjä. Tuntuu, että hallitus ei kuuntele meitä ollenkaan.
Minä ainakin toivoisin Suomen yhteiskunnassa yhdenvertaisempaa opetusta ja koulutusta kaikille. Kaikilla on oikeus oppia. Jokaisella vammaisella ihmisellä on oikeus opiskella korkeakoulusta yliopistoon.
On Suomen valtion velvollisuus järjestää yhdenvertaisempaa koulutusta joko yksityisellä tai valtion rahoituksella.
Tarvitaan lisää erityisammattikouluja. Tai lopetetaan 6 erityistä ammattiopistoa ja yhdistetään ne tavallisiin kouluihin. Lisätään koulutukseen rahoitusta ja lisätään koulutuksen tarjontaa.
Suomen valtion velvollisuus on järjestää tasa-arvoisempaa koulutusta.
Kirjoittaja: Valtteri Juhani Knuutinen