Aleksi: Terveydestä asiaa

Omaan terveyteen voi vaikuttaa liikkumalla tarpeeksi. Jumppaaminen, kävely ja vähempi istuminen ovat hyviä keinoja.
Käyn itse uimassa uimahallissa. Liikuntaharrastukset pitävät myös terveenä.
Itse voi vaikuttaa myös siihen, mitä pistää suuhun eli mitä syö ja juo. On hyvä syödä sellaista ruokaa, mikä maistuu. Mutta on hyvä syödä myös monipuolisesti ja terveellisesti.
Kannattaa vilkaista tuotteen ravintosisältö paketista, esimerkiksi kuinka paljon kaloreita tuote sisältää.
Ikä ja sukupuoli vaikuttavat päivittäiseen kaloritarpeeseen.
Kirjoittaja: Aleksi