Olet tässä:
 

Valkoista terskassa

Kun pesen terskan kerran päivässä suihkulla, miksi siinä on jatkuvasti jotain valkoista?

Valkoinen ei lähde vesipesulla pois. Joudun sormilla ja vessapaperilla sitä irroittamaan. Minusta vaikuttaa kuivalta, kun koskee.

Lääkäri on katsonut terskaa 2 kertaa. Siinä ei ole ainakaan tulehduksia.

Pitäisikö käydä sairaanhoitajan vastaanotolla näyttämässä vielä uudestaan?

Vastaus

Hei

Valkoinen terskassa on luultavasti smegmaa. Smegma on irronnutta ihoa ja rasvaa.

On tavallista, että terskassa on smegmaa.

Smegma ei lähde helposti vedellä huuhtelemalla, koska se on rasvaista. Smegmaa voi irrottaa pesun yhteydessä sormilla.

Lääkäri on jo tarkistanut terskan, joten ei tarvitse käydä näyttämässä sitä uudestaan.