Talin jääminen terskaan
Onko haittaa, että talia jää terskaan, vaikka kuinka suihkuletkulla pesee päivittäin?
Terveyskeskuksen hoitajat ja lääkärit on ohjeistaneet, että ei saa repiä. Se rikkoo ja ärsyttää limakalvoja. Voiko kynsistä tarttua myös bakteereita terskaan, jos sitä repii?
Vastaus
Hei
On tavallista, että esinahan alle jää vähän talia, vaikka pesee päivittäin. Tästä ei ole yleensä haittaa.
Hoitajien ja lääkärien ohjeita on tärkeä noudattaa. Kuivunutta talia ei kannata repiä. Kynsien alta voi tarttua myös bakteereita.
Kun peset peniksen, huuhtele rauhassa lämpimällä vedellä. Tämä voi pehmittää kuivunutta talia.