Olet tässä:
 

Oikeus omaan seksuaalisuuteen

Miksi jotkut ihmiset sanovat, että minulla on oikeus seksuaalisuuteen? Jotkut toiset taas sanovat, että minulla ei ole sitä.

Vastaus

Hei

Oikeus omaan seksuaalisuuteen on ihmisoikeus. Ihmisoikeudet kuuluvat kaikille.

Seksuaalisuus on ihmisen synnynnäinen ominaisuus. Se kertoo esimerkiksi siitä, mistä ihminen nauttii ja kehen ihminen ihastuu.

Ihminen ei voi itse valita tai päättää, onko hän seksuaalinen vai ei. Ihminen ei voi myöskään itse päättää, millainen hänen seksuaalisuutensa on.

Jokaisen ihmisen seksuaalisuus on omanlaisensa ja hyvä juuri sellaisena kuin on.

Seksuaalisuus yleensä myös muuttuu elämän eri vaiheissa.

Vaikka jokainen ihminen on seksuaalinen, seksuaalisuus ei ole kaikille yhtä tärkeä osa elämää.

Lue myös: