Olet tässä:
 

En enää kiihotu

Hei!

Olen 45-vuotias mies. Minua mietityttää, miksi minä en enää kiihotu ollenkaan seksuaalisesti?

En saa erektioita koskaan, edes aamuerektioita ei enää ole. Aikaisemmin sellainen oli usein.

Tämän vuoksi en myöskään itsetyydytä. En tunne kiinnostusta sitä kohtaan lainkaan.

Miksi minua ei enää nykyään tee mieli seksi, eikä se kiinnosta minua ollenkaan?

Vastaus

Hei

Seksuaalinen kiinnostus vaihtelee elämän eri vaiheissa. Kiinnostuksen väheneminen on siis tavallista.

Jos seksuaalinen kiinnostus ja erektiot ovat loppuneet kokonaan, suosittelen ottamaan yhteyttä lääkäriin.

Seksuaalista kiinnostusta ja erektioita voivat vähentää esimerkiksi

  • hormonitoiminnan muutokset
  • jotkin sairaudet
  • stressi
  • uupumus
  • masennus
  • ahdistus
  • muut kuormittavat elämäntilanteet.

Joskus syitä on useita yhtä aikaa.

Jos lääkäri ei löydä syytä muutoksiin, voi keskustelu seksuaalineuvojan, seksuaaliterapeutin tai muun mielenterveyden ammattilaisen kanssa auttaa.