Päivä Tallinnassa risteilyllä
Kävin äidin ja isän kanssa päiväretkellä Tallinnassa.
Matkustimme Gabriella-laivalla. Heräsimme aikaisin, sillä lähdimme kotoa jo kello 7.30.
Vaikka olen käynyt Tallinnassa aiemminkin, minua jännitti silti lähteä matkalle.
Laivalla meillä oli buffet-aamiainen. Tarjolla oli paljon erilaisia ruokia. Oma suosikkini oli lihapullat kermakastikkeen ja perunoiden kanssa. Tykkäsin myös pekonista, munakkaasta ja jäätelöstä.


Ruokailun jälkeen kävimme kannella katsomassa merimaisemia. Tuuli oli kuitenkin niin voimakas, ettei siellä voinut olla kovin pitkään.

Menomatkalla laiva keinui paljon. Minulle tuli matkapahoinvointia. Onneksi olo helpotti myöhemmin, ja paluumatka sujui paljon paremmin.
Tallinnassa meillä oli viisi tuntia aikaa tutustua kaupunkiin. Kävelimme ensimmäiseksi Rimi-kauppaan, jonka jälkeen kiertelimme vaateliikkeissä ja kävimme kylmäkahvilla.
Myöhemmin suuntasimme vanhakaupunkiin. Ihastelin vanhoja rakennuksia, viihtyisiä kahviloita, suihkulähteitä ja kauniita puita. Aurinkoinen sää teki päivästä oikein mukavan.


Kävimme vielä kahvilassa juomassa jääkahvit, ja söin herkullisen jäätelöannoksen.
Ostin myös tuliaisia läheiselleni. Vaikka en löytänyt mitään itselleni, oli mukava tuoda toiselle pieni yllätys.
Päivän paras hetki oli paluumatkalla laivassa, kun menimme kuuntelemaan karaokea. Monet lauloivat hienosti. Ihmiset kannustivat esiintyjiä ja kaikilla näytti olevan hyvä mieli. Se hyvä tunnelma tarttui minuunkin.
Otin matkalla paljon valokuvia. Niiden avulla voin näyttää, kuinka kaunis Tallinna on.
