Miksi lyhytkasvuinen mies ei kelpaa naisille?

Miksi naiset haluavat, että miesten pitää olla pitkiä ja lyhyttä miestä ei kelpuuteta parisuhteeseen? Vaikka nainen itse olisi kuinka pieni tahansa, niin hänenkin mielestään miehen on oltava pitkä. Tuntuu, että kaikki alle 180cm pitkät miehet ovat naisten mielestä naurettavia kääpiöitä ja hobitteja.

Vastaus:

Tätä asiaa on ihan tutkittu ja olet oikeassa, että yleensä naiset valitsevat mieluummin pitkän kuin lyhyen miehen parisuhteeseen.

Monet meidän ihmisten toimintatavoista ovat perua menneisyydestä. Joskus on ollut naiselle ja perheelle turvallisempaa, että mies on pitkä. Pitkä mies pystyy puolustamaan perhettään paremmin vihollista vastaan kuin lyhyt. Tämä ajattelu on sitten jäänyt ja vallitsee vielä jossain määrin nykyaikanakin.

Suomalaisten miesten keskipituus on 181 senttimetriä. Tämä tarkoittaa sitä, että moni mies on alle 181 senttimetriä pitkä.

Mutta kyllä parisuhteiden muodostumisissa vaikuttavat muutkin asiat kuin miehen pituus. Ja ei kaikki lyhyet miehet ole ilman parisuhdetta. Eli ei kannata menettää toivoaan. Kun hyvä tyyppi osuu kohdalle, niin silloin ei pituudella ole väliä.