Käsimerkkien merkitys eri maissa

Hei! Olen kuullut, että samoilla käsimerkeillä voi olla eri merkityksiä eri maissa. Mistä tällaiset erot oikein johtuvat?
Esimerkiksi Suomessa peukalon nostaminen ylös tarkoittaa, että kaikki on hyvin. Mutta joissain maissa peukalon nostaminen ylös voi kuulemma tarkoittaa samaa, kuin keskisormen näyttäminen Suomessa. Minusta tämä on aika erikoista ja hiukan hämmentävää.

Mistä voisin selvittää, että mitä erilaiset käsimerkit tarkoittavat eri maissa? Olisi kiva tietää tuollainen asia, koska suunnittelemme perheeni kanssa etelänmatkaa ensi kesäksi.

Vastaus:

Eri kulttuureissa tosiaan eri käsimerkit voivat tarkoittaa eri asioita. En osaa sanoa, miksi ne ovat kehittyneet eri maissa erilaisiksi. Kulttuurit nyt vain ovat erilaisia ja käsimerkit ovat osa kulttuuria.

On hyvä, että mietit tällaista asiaa etukäteen. Netti voisi varmaan auttaa sinua. Etsi vaikka Googlesta käsimerkit eri maissa ja katso löytyykö sieltä teidän matkakohdetta.

Oikein mukavaa matkan suunnittelua!