Miksi minä en opi puhumaan tai kirjoittamaan englantia?

Minä ymmärrän englannin kieltä kohtalaisen hyvin, kun kuulen tai luen sitä. Mutta kun minun pitäisi puhua tai kirjoittaa jotain englanniksi, niin siitä ei vain tule mitään. Miksi?

Minulle ei muistu millään mieleen, miten joku lause sanotaan tai kirjoitetaan englanniksi. En osaa, vaikka ymmärrän, kun toinen sanoo tai kirjoittaa sen.

Vastaus:

Englanniksi puhuminen ja kirjoittaminen on toisille helpompaa kuin toisille. Erityisesti englanniksi kirjoittaminen on melkoisen vaikeaa. Ainoa keino oppia on harjoitteleminen. Sanotaan, että harjoitus tekee mestarin.

On tietysti myös tärkeä muistaa, että saa tehdä virheitä. Ei tarvitse osata täydellisesti. Kannattaa vain rohkeasti puhua vaikka sana kerrallaan. Vain harjoittelemalla voi oppia.