Täyttääkö Suomi oikeasti sata vuotta?
Onko Suomi oikeasti ollut tänä vuonna 100 vuotta itsenäinen? Minusta Suomi ei ole itsenäinen, koska kuulumme EU:hun ja kyllä asia on niin, että Venäjä määrää Suomea, koska se on paljon isompi maa, jossa asuu paljon enemmän ihmisiä.
Jos Venäjällä haluttaisiin valloittaa Suomi kokonaan Venäjään kuuluvaksi, niin siinä ei montaa päivää menisi ja me täällä emme voisi asialle mitään. Sitten olisimme heidän orjiaan.
Vastaus:
Tiedätkö mitä, tämä kysymys on minusta hyvä esimerkki mielipidekirjoituksesta. Sinä kerrot, mitä mieltä olet Suomen itsenäisyydestä.
Minun mielestäni Suomi on itsenäinen. Meillä on oma presidentti, hallitus ja eduskunta. EU:hun kuuluminen ei poista Suomen itsenäisyyttä, mutta se liittää meidät osaksi isompaa yhteisöä. Minusta EU:hun kuuluminen on hyvä asia. Ymmärsinkö oikein, että sinä olet eri mieltä?
Tammikuun aikana aukeaa Verneriin uusi Minun mielestäni! -palsta, jossa julkaisemme Vernerin lukijoiden mielipidekirjoituksia. Minusta tämä sinun kirjoituksesi sopisi hyvin sinne. Muut lukijat voisivat kertoa oman mielipiteen tästä asiasta. Voisi syntyä kivaa keskustelua.
Mielipidepalstalle voi jo nyt lähettää kirjoituksia, vaikka sitä ei ole vielä avattu. Kirjoituksia voi lähettää otsikolla Minun mielestäni sähköpostilla osoitteeseen verneri(at)kvl.fi.