Toisten asioihin puuttuminen

Miksi jotkut ihmiset puuttuvat koko ajan toisten asioihin ilman lupaa? Minusta sellainen on epäkohteliasta.

Minulle on myös opetettu kotona, että toisten asioihin ei saa turhaan puuttua, ellei kyseessä ole hätätilanne. Minkä takia jotkut eivät ymmärrä tätä?

Vastaus:

Tässä varmasti kohtaavat erilaiset ajatusmaailmat. Toinen voi ajatella, että se on puuttumista. Toinen voi ajatella, että se on välittämistä. Millaista sinun mielestäsi on toisten asioihin puuttuminen?

Voi tietysti olla niinkin, että toinen ei ymmärrä, että puuttuu asioihin, jotka eivät hänelle kuulu. Tai toinen voi vain olla liian utelias. Tällöin voi tietysti kohteliaasti sanoa, että tämä asia ei nyt kuulu sinulle. Se on minun yksityisasiani.