Miten itsetunnon saisi vahvemmaksi?
Minua on kiusattu melko paljon melkein koko minun elämän ajan ja minun itsetunto on siksi olematon. Tunnen olevani arvoton ja huonompi kuin kukaan muu. En edes tunne itseäni kunnolla ihmiseksi aina välillä. Miten saisin minun itsetunnon vahvemmaksi? Keskustelu ei auta.
Vastaus:
Jos et koe keskustelusta muiden kanssa olevan apua, voit tutkia itseäsi.
- Mieti mitä asioita osaat hyvin? Missä olet taitava? Ne kertovat, että sinulla on hyvää itsetuntoa.
- Mieti mitkä kaikki asiat ovat vaikuttaneet siihen, että sinulla on hyvää itsetuntoa?
- Miten olet onnistunut hankkimaan hyvää itsetuntoa?
- Missä tilanteessa tunnet olosi itsevarmaksi? Miten se vaikuttaa sinuun?
Tee asioita, joissa olet hyvä. Saat siitä hyvää mieltä ja itsetuntosi voi näin kasvaa. Onnea itsetutkiskeluun.