Eri soittimien soittaminen

Olen kuullut, että jotkut tosi taitavat ihmiset osaavat soittaa jopa neljää tai viittä eri soitinta. Minusta se on aika mahtavaa.
Jos haluaa oppia soittamaan monta eri soitinta hyvin, niin pitääkö soittotunnit aloittaa jo vauvana? Vai voiko soittotunnit aloittaa vasta aikuisena?

Minusta olisi kivaa oppia soittamaan pianoa ja nokkahuilua, mutta olen jo 26-vuotias. Onko soittamaan oppiminen vielä mahdollista?

Vastaus:

Jotkut ihmiset ovat hyvin musikaalisia. Heille soittamaan oppiminen on helpompaa kuin muille. He ovat usein myös eläneet ympäristössä, jossa on paljon musiikkia. Usein he myös aloittavat soittamaan hyvin nuorena, ei kuitenkaan vielä vauvana.

Aikuinenkin voi oppia soittamaan eri soittimia. Aikuinen ei välttämättä enää opi yhtä nopeasti kuin lapsi. Kyllä sinä voit vielä oppia soittamaan pianoa ja nokkahuilua. Tsemppiä soittotunneilla käymiseen!