Hoitaja huutaa
Hoitaja haluaa puhua minulle selkokieltä, mutta huutaa samalla. Miten saan hoitajan ymmärtämään, minulle ei tarvitse huutaa. En ole kuuro.
Minulle ei tarvitse puhua kuin jollekin 3-vuotiaalle lapselle, joka ei ymmärrä mistään mitään. Kyllä minä ymmärrän laittaa vaatteet aamulla päälle, kun lähden ulos. En minä alasti lähde ihmisten ilmoille koska en ole hullu.
Vastaus:
Onpa ikävä tilanne. Sinun täytyy vain sinnikkäästi sanoa hoitajalle, että älä huuda. Sano, että kuulet hyvin ilman äänen korottamista. Kerro myös, että sinua loukkaa se, että sinua kohdellaan kuin pientä lasta. Tsemppiä!