Miksi kehitysvammaisten kurssit ovat kalliita?
Miksi aikuisten kehitysvammaisten kurssit ovat kalliita? Onko halpoja kursseja tai sivuja, joissa kerrotaan alle sadan euron kursseista?
Vastaus:
Tarkoitat varmaan kesällä järjestettäviä leirikursseja? Olet oikeassa, että ne ovat usein kalliita. Hinta on korkea, koska leireillä on yleensä täysihoito. Se tarkoittaa sitä, että sieltä saa monta ateriaa päivässä ja leiripaikalla myös yövytään.
Tiesitkö sen, että kurssimaksuihin voi hakea rahallista tukea? Voit kysyä asiasta omalta sosiaalityöntekijältäsi.
Suomessa toimii esimerkiksi Kehitysvammaisten Tukiliiton alueyhdityksiä. Nämä järjestävät kehitysvammaisille aikuisille myös ilmaista toimintaa. Selvitä vaikka yhdessä ystäväsi kanssa, millaista toimintaa sinun kotikunnassasi järjestetään.