Ammattiliitto

Voiko ammattiliitosta sanoa itsensä irti? Jos haluaa takasin liittoon pääseekö sinne miten helposti?

Vastaus:

Jos haluat erota ammattiliitostasi, sinun pitää tehdä se kirjallisesti. Voit lähettää esimerkiksi sähköpostin. Osalla liitoista on nettisivuillaan lomake, jolla voi tehdä eroilmoituksen.

Kirjoita sähköpostin otsikoksi eroaminen liitosta.

Kirjoita sähköpostiin

  • omat yhteystietosi
  • jäsennumerosi tai henkilötunnuksesi
  • ajankohta, jolloin haluat eroamisen astuvan voimaan
  • eroamisen syy, jos halut. Sitä ei ole pakko kertoa.

Ammattiliitton voi liittyä takaisin samalla tavalla kuin olet alunperin liittynyt.