Miten pääsen nolosta tavasta eroon?
Miten pääsen eroon sellaisesta nolosta tavasta, että jos vaivun julkisella paikalla omiin ajatuksiini, niin alan tekemään kaikenlaisia typeriä ilmeitä? Se on noloa, kun ihmiset pitävät minut varmasti ihan tyhmänä, jos huomaavat minun tekevän niin.
Vastaus:
Anteeksi, että vastaus on kestänyt. Tämä on vaikea asia. Voin yrittää auttaa sinua pohtimaan tilannetta. Toivottavasti siitä on sinulle jotain apua.
Oletko huomannut, tuleeko sinulle näitä ilmeitä aina? Onko tilanteita, jolloin vaivut ajatuksiisi ja ilmeitä ei tule? Mitä silloin on tapahtunut, kun ilmeitä ei tule?
Mitäpä, jos seuraavan kerran toteat vaikka, että hupsista, nyt taas ilmeilin hassusti. Sano, että näin minulle aina käy, kun alan ajatella omia asioita. Tällä tavalla tilanteesta voisi hävitä se, että sinua nolottaa. Ja mitä vähemmän asia sinua nolotta, sitä vähemmän sitä tapahtuu. Tuntuuko yhtään järkevältä?
Usein me myös kuvittelemme toisten kiinnittävän meihin huomiota, vaikka he eivät kiinnitä. Tai eivät ainakaan niin paljon kuin luulemme. Auttaisiko tämä tieto sinua yhtään?
Muista myös, että meillä kaikilla on hassuja tapoja. Sellaisia me ihmiset olemme.