Pitkien matkojen matkustaminen bussilla
Miten bussilla matkustetaan pitkiä matkoja? Voisiko sen kertoa Vernerin matkustelu-osiossa? Jos minä haluaisin matkustaa Turusta vaikka Rovaniemelle tai Kemiin, niin miten sellaiseen valmistaudutaan?
Yksi kaverini kävi keväällä Jyväskylässä. Hän oli kuulemma istunut bussissa yli 4 tuntia. Sehän on pitkä aika, vai mitä?
Vastaus:
Kiitos hyvästä ajatuksesta. Vernerin matkustaminen-osiossa kerrotaan tällä hetkellä vain lentokoneella matkustamisesta. Siellä olisi hyvä olla tietoa myös junalla ja bussilla matkustamisesta.
Bussilla matkustaminen on tosiaan melko hidasta. On toki olemassa busseja, jotka kulkevat matkan nopeastikin. Matkan pituus riippuu siitä, mitä reittiä bussi ajaa ja kuinka usein se pysähtyy.