Nerot ihmiset
Ovatko nerot ihmiset super-taitavia kaikissa asioissa, vähän niin kuin Aku Ankka -sarjakuvan hahmo Pelle Peloton? Yritin kysyä tuota koulussa, mutta en oikein ymmärtänyt opettajan vastausta, koska se oli niin monimutkainen.
Vastaus:
Nerous on hyvin monimutkainen asia. Millainen ihminen on nero? Mitä on nerous? Tämä kysymys on liian laaja tällä palstalla vastattavaksi. Mutta yleisesti voin sanoa, että nero ihminen on yleensä nero omalla alallaan. Nero ei ole sellainen, että hän on nero kaikessa mitä tekee.
Löysin neroudesta Ylen Areenan sivuilta radio-ohjelman. Ohjelman nimi on Mitä nerous on? Jos sinua kovasti kiinnostaa tämä aihe, käy kuuntelemassa ohjelma. Puhe ei ole selkokieltä ja se voi olla välillä vaikeaselkoista. Mutta se on hyvin mielenkiintoinen ohjelma.
Pääset kuuntelemaan ohjelmaa tästä linkistä (areena.yle.fi).