Musiikki ja selkokieli
Löytyykö musiikista tietoa selkokielellä? Minusta olisi kivaa oppia lisää erilaisista musiikkityyleistä ja säveltäjistä. Oliko Mozart oikeasti kuuro? Mistä tiedän, että kuka sävelsi musiikin erilaisiin balettiesityksiin? Minusta Pähkinänsärkijä on hieno baletti. En vain millään muista sen säveltäjän nimeä.
Vastaus:
Musiikista ei taida olla selkokielellä tietoa. Voit tietysti etsiä tietoa internetistä. Laittamalla hakusanana esimerkiksi Googleen, saa nopeasti ainakin yksinkertaista tietoa. Minäkin jouduin tarkastamaan, kuka on säveltänyt Pähkinänsärkijän. Sen on säveltänyt venäläinen säveltäjä Pjotr Tšaikovski.