Vaaliasiaa
Mitäs tuumii Kerttu, kun joku äänestää Aku Ankkaa tai muuta omaa sepistystä. Eihän se ole oikein?
Vastaus:
Minusta asia ei ole kovin vakava. Presidentin vaalissa annettiin yhteensä 2,96 miljoonaa ääntä. Näistä hylättiin alle 10 000 ääntä. Se on hyvin vähän.
Minusta suurempi ongelma ovat ne äänet, jotka jäävät kokonaan antamatta. Äänestämättä jätti 1,28 miljoonaa äänioikeutettua. Mitä mieltä sinä olet?