Miksi jotkut uskovat kaiken, mitä netissä sanotaan?
Miksi jotkut ihmiset uskovat ihan kaiken, mitä netissä sanotaan? Vaikka se juttu olisi tosi hölmön kuuloinen?
Minulle opetettiin tietokonekerhossa, että ei kannata uskoa ihan kaikkea, mitä netissä sanotaan. Kerhon opettaja sanoi, että jos uskoo kaiken mitä netissä sanotaan, voi joutua vaikka huijatuksi.
Vastaus:
Olet oikeassa, että kaikkea, mitä netistä lukee ei kannata uskoa. Nettiin voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa.
Ennen nettiä ihmiset lukivat lehtiä tai katsoivat televisio-ohjelmia. Lehdissä ja televisiossa ei ole kovin helppoa levittää valheellista tietoa. Kun luet jutun lehdestä, tiedät, että se on totta. Ehkä nettiin uskovat ihmiset eivät osaa erottaa nettiä televisio-ohjelmista ja lehtikirjoituksista.