Kaksiosaiset nimet ja nimipäivä
Miksi nimipäiväkalenterissa on tosi vähän kaksiosaisia nimiä? Mitkä ovat yleisimmät kaksiosaiset nimet? Minä löysin nimipäiväkalenterista nimen Kukka-Maaria, mutta en muita kaksiosaisia nimiä.
Vastaus:
Kaksiosaisia nimiä ei ole siksi, että nimien osat jo löytyvät kalenterista. Esimerkiksi Jukka-Pekkalla on jo kaksi nimipäivää Jukka ja Pekka.
En tiedä, mitkä ovat yleisimpiä kaksiosaisia nimiä. Jos haluat, voit kokeilla Väestörekisterikeskuksen nimipalvelussa kuinka paljon nimiä on. Kirjoita laatikkoon nimi ja klikkaa Hae-painiketta. Näin saat näkyville kuinka paljon nimeä on annettu. Esimerkiksi Kukka-Maaria on annettu 736 henkilölle ja 3360 henkilölle.