Elokuu

Pikkupoikana sanoin, että nyt on rapukuu. Vanhemmat tietysti sanoivat, että on nyt elokuu. Onko ne ravut Kertun mielestä hyvää syötävää?

Vastaus:

Kyllä minun mielestäni ravut ovat hyvää syötävää. Mitä mieltä itse olet?

Elokuu

Oi sa elokuu,
luonto kaunis kuin kauris
tai kasvimaan nauris.
Mansikkakausi viellä toreilla pyörii,
kun ihmiset siellä hyörii.
Mustikat metsässä laukkaa,
kun ei viel toi pakkanen pauka.

Nimimerkki: elokuu

Elokuu

Elokuu on kesänjatkoa. Tätä kirjoittaessa on lämmin keli.  Kesänjatko  on hyvä juttu, vai mitä kerttu tuumii?

Vastaus:
Usein elokuussa voi olla vielä lämmin, ja se on mukavaa. Nyt on kuitenkin ollut paljon ukkosia. Taitaa se syksykin sieltä vähitellen tulla!

Elokuu

Elokuu saapuu,
kurkiaurat lentelee,
satoa sa talteen laita,
mettässä kulkiessa,
viel on kesää jäljellä.

Nimimerkki: Elokuu