Minulla on kaksi tyttöystävää
Minä seurustelen kahden tytön kanssa samaan aikaan ja ihmiset jankuttavat minulle, että se ei ole oikein. Miten niin se ei ole oikein, jos rakastan heitä kumpaakin? Ihmiset uhkailevat minua kertovansa asiasta minun tyttöystäville, jotka eivät tiedä asiasta ja se suututtaa minua. Tekisi mieleni lyödä heitä turpiin, koska minua ei saa uhkailla.
Vastaus:
Toimitko omasta mielestäsi oikein, kun sinulla on salaa kaksi tyttöystävää? Miltä sinusta tuntuisi, jos toinen tai vaikka molemmat seurustelisivat jonkun muun kanssa?
Sanot, että rakastat kumpaakin, mutta samalla loukkaat heitä, kun et kerro totuutta. Onko se rakkautta, jos loukkaa toista ihmistä? Minusta sinä toimit itsekkäästi.
Oletko miettinyt sitä, että asia voisi olla heille ok? On ihmisiä, jotka elävät monisuhteissa. Monisuhteisuus tarkoittaa sitä, että on ok, että puolisoilla on toisia suhteita. Samassa suhteessa voi siis olla vaikka kolme ihmistä tai kummallakin puolisolla voi olla toinen suhde. Mutta on tärkeää, että monisuhteisuus sopii kaikille. Asiasta pitää puhua yhdessä ja sopia yhdessä. Avoimuus ja rehellisyys on kakkein tärkeintä.