Haaveet kaatuivat

Minulle tarjottiin rivitalokaksiota, mutta en saa muuttaa siihen, kun saan toimeentulotukea, eikä Kela hyväksy isompaa vuokraa. Masentaa tosi paljon. Nykyinen asunto on muuten hyvä, mutta tässä ei ole varastoa, missä voisi säilyttää polkupyörää ja muuta tavaraa. Mitä voisin tehdä?

Vastaus:

Onpa ikävä tilanne. Tuntuu varmasti kurjalta, jos uusi asunto olisi toteuttanut sinun haaveesi.

Säännöt ovat tosiaan hyvin tukat. Jos saat toimeentulotukea ja asumistukea, ei vuokra voi olla suurempi kuin säännöt sallivat.

Sinulla on muutama vaihtoehto:

Voit kysyä asiasasta oman kuntasi sosiaaliasiamieheltä. Voit varmistaa häneltä, että olet saanut Kelalta oikeaa tietoa. Saat oman kuntasi sosiaalitoimesta sosiaaliasiamiehen yhteystiedot.

Voit kysyä Kelalta suoraan, minkä kokoisen asunnon voit hankkia. Yritä sitten etsiä oikean kokoinen asunto, jossa on kaipaamasi varastotila.

Tsemppiä sinulle!