Nauttivatko eläimet seksistä?

Nauttivatko eläimet seksistä niin kuin ihmiset? Harrastavatko ne sitä koskaan vain hyvin vuoksi ja saako eläin orgasmin? Ihmettelen, että miksi orgasmi on olemassa, jos vain ihmiset saavat niitä.

Vastaus:

Kyllä, eläimet saavat myös orgasmeja ja nauttivat seksistä. Esimerkiksi delfiinit harrastavat seksiä muutenkin kuin jälkikasvun saamisen vuoksi. Monilla apinalajeilla orgasmi on yhtä tärkeä kuin ihmisillä.

Nainen voi tulla raskaaksi, vaikka ei saisi yhdynnässä orgasmia. Mies sen sijaan yleensä saa orgasmin, kun siemensyöksyn. Eläinnaarailla orgasmia kuitenkin tarvitaan, että lisääntyminen onnistuu. Ihmisellä on tämä ominaisuus ollut myös, mutta se on ajankuluessa poistunut turhana.