Miksi naisia ei saa lyödä?

Minusta miehillä pitäisi olla oikeus lyödä naisia, jos naiset eivät tottele miehiä. Miksi naisia ei saa lyödä? Saavathan aikuisetkin lyödä lapsia ja repiä tukasta jos lapsi on tuhma tai itkee.

Vastaus:

Minusta tuntuu, että tämä kysymys on pilaa. Mutta siltä varalta, että olet tosissasi, vastaan kysymykseesi.

Väkivalta on aina väärin. Lyöminen ja tukasta repiminen on väkivaltaa. Aikuinen ei saa satuttaa lasta. Lapsi ei saa satuttaa aikuista. Mies ei saa satuttaa naista. Nainen ei saa satuttaa miestä.

Ihminen voi menettää malttinsa ja sen vuoksi satuttaa toista. Sekin on väärin. Myös silloin kun aikuinen hermostuu ja tukistaa lasta. Niin ei saa tehdä.