Miksi lasten kurittaminen on väärin?
Minua kuritettiin lapsena paljon eikä kukaan sanonut, että se on väärin. Lyötiin vyöllä pepulle ja kerran minua lyötiin kengällä päähän, kun pissa ei tullut pottaan ja minä kaaduin lattialle. Kaikkia meitä lapsia lyötiin usein ja lujaa.
Vastaus:
Sinua on lapsena kohdeltu väärin. Kaikenlainen väkivalta on aina väärin. Mutta kuten kerroit, sitä on tehty monelle lapselle. Jotkut aikuiset ovat ajatelleet, että on oikein rangaista lapsia, jos he eivät tee, kuten he haluavat.
Lapsen oikeudet eivät aina ole olleet yhtä hyvät kuin nykyisin. Lapsen väkivaltainen kohtelu on nykyisin rikos. Se tuli lakiin vuonna 1984. Se on siis ollut voimassa 34 vuotta. Laki kieltää kaiken lapseen kohdistuvan väkivallan.
Jotkut aikuiset lyövät ja satuttavat lapsia vielä nykyisinkin. Nykyisin se on rikos ja siitä voi saada tuomion.