Valokuvat

Miten valokuvat ja kamerat on keksitty? Löytyykö siitä tietoa selkokielellä?

Vastaus:

Ei ole selkokielistä tietoa valokuvista ja siitä, miten kamerat on keksitty. Asia on niin laaja, etten pysty järkevästi tässä koko historiaa kertomaan. Se veisi todella paljon aikaa. Mutta katsoin netistä, millaisia kirjoja valokuvauksen historiasta on. Löysin yhden todella mielenkiintoisen kirjan. Se ei valitettavasti ole selkokielinen.

Kirjan nimi on Valokuvan historia ja sen on kiroittanut Tom Ang. Kirja löytyy ainakin pääkaupunkiseudun kirjastoista.