Epäilen kehitysvammaa
Hei Kerttu! Minulla saattaa olla kehitysvamma, mutta siitä ei ole tehty diagnoosia. Kannattaako minun käydä lääkärissä sinun mielestäsi?
Vastaus:
Haluaisitko sinä saada kehitysvammadiagnoosin? Miksi sinä tarvitset kehitysvammadiagnoosia?
Tarvitsetko sinä apua tai tukea joissain asioissa? Sinulla ei välttämättä tarvitse olla diagnoosia, että saat apua. Onko sinulla ketään, kenen kanssa voisit jutella tästä asiasta?
Aikuisille annetaan harvoin kehitysvammadiagoosia. Mutta jos asia on sinulle tärkeä, kannattaa käydä lääkärissä juttellemassa siitä. Diagnoosin saaminen voi olla mahdollista.