Gerbiili
Gerbiilit voi olla myös häkissä. Mun kaverilla on ollut gerbiili ja se oli häkissä. Etkö sä tiennyt? Ei ne terrarios kyllä ole.
Vastaus:
Gerbiilien kuuluu olla terraariossa. Siihen on ainakin kaksi syytä.
- Gerbiilit tykkäävät pureskella kaikkea mahdollista ja ne voivat purra myös häkin rautalankoja. Ne voivat purra häkin rautalankoja rikki. Rikki mennyt rautalanka on terävä ja se voi olla vaarallinen gerbiilille. Gerbiili voi myös karata rikkinäisestä häkistä.
- Gerbiilit tykkäävät kaivautua sahanpurussa ja heinässä. Kun gerbiilit kaivautuvat sahanpuruun, ne kuopivat jaloillaan sahanpuruja ympärilleen. Jos gerbiili on häkissä, sahanpuru leviää häkin raoista huoneeseen. Siitä tulee tosi iso sotku.
Terraario on gerbiilille sekä turvallisempi että mukavempi paikka asua kuin häkki.
Verkko-Kerttu ei tiedä kaikkea mahdollista. Tämän asian kuitenkin Verkko-Kerttu tietää.