Minua määräillään
Voidaanko omaishoitaja määrätä sen takia, kun olen seurustellut vääränlaisten miesten kanssa. Täällä on tehty niin mulle ja se ei anna mun seurustella kenenkään kanssa ja mä olen kyllästynyt sen komenteluun.
Vastaus:
Hei, olen vastannut sinulle jo tähän kysymykseen. Löydät vastauksen tästä linkistä (www.verneri.net/selko).
Omaishoitaja on ihminen, joka hoitaa kotona läheistä ihmistä, joka on sairas tai vammainen. Omaishoitajaa ei määrätä kenellekään. En usko, että tarkoitat omaishoitajaa.
On kurjaa, että sinua komennellaan. Sinulla on aikuisena ihmisenä oikeus päättää itse omista asioistasi. Yritä jutella asiasta sinua määräilevän henkilön kanssa. Kerro, että et tykkää siitä, että sinua määrätään. Kysy, miksi hän määrää sinua.
En tiedä sinun tilanteestasi oikein mitään, joten en osaa tämän enempää asiaan sanoa.