Muutto pelottaa minua

Minä olen muuttamassa vieraaseen kaupunkiin ja tuntemattomien ihmisten joukkoon. Vaikka haluan muuttaa, niin se pelottaa minua. Miten pääsen pelosta pois ja miten totun asumaan siellä uudessa paikassa? Olen huono sopeutumaan muutoksiin.

Vastaus:

Muutos kuuluu elämään. Mikä sinua muutossa eniten pelottaa? Mikä auttaisi, ettei sinua pelota? Mitkä asiat tekevät olosi turvalliseksi? Onko ketään, jonka kanssa voisit jutella sinua pelottavista asioista? Jos olet muuttamassa esimerkiksi ryhmäkotiin, niin voisitko kertoa jollekin ohjaajalle, että sinua pelottaa. Ohjaajat ymmärtävät varmasti ja voivat tukea sinua uudessa paikassa. Et ole ainoa ihminen, ketä muutto pelottaa.

Olen varma, että totut uuteen paikkaan ajan kanssa. Tsemppiä!