Kysymys ruoka-allergioista

Onko ruoka-allergia sama asia kuin nirso syöjä? Minä olen allerginen kolmelle eri hedelmällä ja minulla on myös laktoosi-intoleranssi. Yksi sukulaiseni väittää, että minä olen vain nirso, eikä minulla muka ole allergioita. Hän ei usko, että olen kaksi kertaa joutunut allergioideni takia sairaalaan.

Vastaus:

Kyllä ruoka-allergia on eri asia kuin nirso syöjä. Nirso syöjä ei halua maistaa erilaisia ruokia. Hän valitsee sen, että ei syö jotain ruokia. Allerginen ei voi syödä ruokia, joille on allerginen.

Älä välitä sukulaisestasi. Sano hänelle, että olet allerginen. Jos et usko, niin se on sinun ongelmasi ei minun. Hyvää kesää!