Kuka on hullu?

Minun sukulaiset sanovat minua meidän suvun hulluksi, koska olen kehitysvammainen. Jotkut taas sanovat, että mielenterveyspotilaat tai autistit ovat hulluja. Kuka sitten on hullu?

Vastaus:

Hullu on epäkunnioittava nimitys toisesta ihmisestä. Sitä käytetään hyvin laajasti ja sillä tarkoitetaan milloin minkäkinlaisia ihmisiä. Alunperin se tarkoitti juurikin ihmistä, jolla on mielenterveysongelmia. Kehitysvammainen ihminen ei ole hullu. Sinä et ole hullu.

Miltä sinusta itsestäsi tuntuu, kun sinua sanotaan hulluksi? Luuletko, että sukulaisesi haluavat loukata sinua vai onko se heidän mielestään vitsi? Jos se loukkaa sinua, niin kerro se heille.