Miten animaatioita tehdään?

Miten animaatioita tehdään? Animaation tekemiseen tarvitsee kameran ja hahmot.

Vastaus:

Hei!

Olet oikeassa, animaation tekemiseen tarvitsee kameran ja hahmot.

Animaation voi kuvata esimerkiksi kännykällä tai tabletti-tietokoneella.

Animaatiossa esiintyvät hahmot voi tehdä itse vaikkapa piirtämällä, muovailuvahasta tai paperista. Hahmot voivat olla myös valmiita, esimerkiksi Lego-hahmoja.

Animaation tekemiseen tarvitsee myös tietokoneohjelman. Ohjelmia saa ladattua esimerkiksi puhelimeen ja tablettiin.

Haluaisitko tehdä animaation? Tunnetko muita, jotka haluaisivat oppia animaation tekoa? Mistä voisitte saada apua?

Järjestetäänkö lähelläsi esimerkiksi animaation tekoon tarkoitettuja työpajoja? Voisitko itse ehdottaa, että joku järjestäisi animaatiotyöpajan?