Voiko mutismista parantua?

Olen 23 vuotta ja sairastanut mutismia pitkään. Voiko siitä edes parantua?

Asun asumisyksikössä ja puhun vain muutamalle hoitajalle. Muille kirjoitan tai käytän kuvia.

Vastaus:

Kyllä mutismista voi parantua.

Keskimäärin mutismi kestää yli viisi vuotta. Yleensä mutismi jää pois aikuisuuden kynnyksellä. Kaikilla mutismi ei jää pois.

Mutismista löytyy aika vähän tietoa suomeksi. Mutta Papunetissa on hyvä blogi mutismista. Kannattaa lukea!

Papunetin blogi: Kun sanat eivät vain tule (papunet.net/blogi)