Rakkaus tarkoittaa syvää kiintymyksen tunnetta johonkin.
En osaa sanoa, onko se harvinaista. Mutta sen tiedän, että rakkautta on monenlaista.
Esimerkiksi minä rakastan musiikkia, luontoa ja perhettäni.
Rakastatko sinä jotain asiaa tai toista ihmistä? Tai haluaisitko sinä ihastua tai rakastua romanttisesti johonkin toiseen henkilöön?
Oletko katsonut Kehitysvammaisten Tukiliiton videon Oikeus rakkauteen? Voit katsoa videon tästä:
Rakkaus
Sanotaan, että rakastuminen on sitä, kun raapaisee tulitikun ja rakastaminen taas sitä, kun se nuotio palaa. Onko niillä mitään eroa sinun mielestäsi? Siinähän käy enimmäkseen toisinpäin. Jossain vaiheessa rakastamista huomaa, että on ihan rakastunut.
Vastaus:
Mä näen asian niin, että rakastuminen on ennen rakastamista. Rakastuminen tapahtuu nopeasti. Tulitikun raapaisu kuvastaa sitä hyvin.
Rakastaminen vaatii jo hivenen töitä. Nuotio sammuu, jos siihen ei laita puita. Sama on rakkauden kanssa. Jos rakkauden eteen ei tee töitä, se voi sammua. Siksi nuotio kuvastaa hyvin rakastamista ja rakkautta.
Rakkaus
Rakastetaan toisiamme,
jaetaan ilot surut ja murheet,
annetaan anteeksi toisillemme,
mennään naimisiin, suudellaan,
hankitaan lapsia.
Siinä on rakkautta paljon.
Nimimerkki: Eerin
Rakkaus
Hyvä keksintö toi rakkaus.
Kun löytyy miellyttävä pakkaus,
yhteinen sävel.
Elonmarkkinoille,
joille kukkii lakkahilla,
iloa on silloin kaikkialla.
Nimimerkki: Rakkaus
Rakkaus
On hienoa,
kun pääsee muuttamaan uuteen paikkaan.
Jännittää niin paljon.
Mutta kaunista kesäsäätä pitää.