Minä haluan lyödä toisia, kun suututtaa

Miksi en voisi toisia lyödä, kun suututtaa? Siitä tulee hyvä mieli, kun saan toisia lyödä ja minua itkettää, jos en saa lyödä.

Mihinkään kävelylenkille en voi lähteä, kun suututtaa, kun minun jalat ovat niin heikot, että en jaksa kävellä kunnolla. Enkä pääse sairaalaan, vaikka minun jalat ovat huonot.

Vastaus:

Onpa kurja, ettet pääse kävelylle. Ymmärrän hyvin, että se suututtaa.

Juttele jalka-asiasta vielä jonkun luotettavan ihmisen kanssa. Kerro ystävällisesti ja rauhallisesti, mitä toivot.

Rähjääminen ei kannata. Rähjäämällä et saa sitä, mitä haluat. Ihmiset vain suuttuvat sinulle, eivätkä halua auttaa.

Kun puhut muille ystävällisesti, ihmiset kuuntelevat sinua ja haluavat auttaa.

Vihaisena et saa lyödä, koska se on väärin muita ihmisiä kohtaan. Et voi helpottaa omaa oloasi satuttamalla muita. Lyömisen kieltää lakikin.

On tosiaan hienoa, että tunnistat tunteesi ja osaat kertoa niistä.

Auttaisiko sinua tunteista puhuminen? Kenelle voisit puhua tunteistasi?

Kun puhut tunteistasi, yritä puhua rauhallisesti, vaikka olisit vihainen. Jos rähjäät, toisen on vaikea kuunnella sinua.

Puhumisen lisäksi tunteista kirjoittaminen voisi auttaa.

Oletko kokeillut esimerkiksi päiväkirjan tai runojen kirjoittamista?

Monia helpottaa myös musiikin kuuntelu.

Tsemppiä!