Instagram

Hei

Minä en tiedä, miksi minun äitini sanoi niin Instragmista, että siellä on hulluja. Kun ei edes käytä Instragramia eikä nettiä lainkaan kuten minä.

Vastaus:

En osaa sanoa, miksi äitisi sanoi niin. Ehkä juuri sen takia, että hän ei tunne Instagramia?

Vieraat asiat voivat herättää ihmisissä pelkoa ja epävarmuutta. Ehkä hän pelkää, että sinä kohtaat Instagramissa jotain, mikä on sinulle haitallista?

Oletko kysynyt äidiltäsi, miksi hän sanoi Instagramista niin? Voisitteko jutella siitä, mitä äitisi ajattelee siitä, että sinä käytät Instagramia? Miltä se tuntuu äidistäsi?

Voisit kertoa äidillesi myös omista ajatuksistasi ja tunteistasi. Vaikkapa siitä, miksi Instagram on sinulle tärkeä.

Voisitteko lukea yhdessä Vernerin ohjeita Instagramin käyttöön?

Pääsette Vernerin Instagram-ohjeisiin tästä linkistä.

Instagram

Hei

Minun äitini sanoi, että kaikki jotka ovat Instagramissa, ovat hulluja. Mutta minä en usko. Onko se totta?

Vastaus:

Ei se ole totta. Instagramissa on ihan tavallisia ihmisiä. Myös Verneri.net on Instagramissa.

Instagram

Mitä Instagram seuraajat merkitsee? Kun minä painoin siitä niin minulle ei ikinä tuu mitään seuraajia. Eli mistä he näkevät sen että heille on tullut seuraajia? Mutta ei minulle ei ikinä, koska se on huijausta?

Vastaus:

Instagramissa saa seuraajia, kun sinun kuvista tykätään ja sinua halutaan seurata. Samalla tavalla kuin esimerkiksi Youtubessa. Sinä et voi itse hankkia itsellesi seuraajia.

Tässä on kuva Kehitysvammaliiton Instagram-tilistä. Kuvan ylälaidassa on seuraajien määrä keskellä.

 

Kuvan alalaidassa on sydämen kuva. Sen yläpuolelle tulee näkyviin, kun sinun kuvasta tykätään, olet saanut uuden seuraajan tai kuvaasi on kommentoitu. Tässä kuvuassa ei ole tullut uusia seuraajia tai tykkäyksiä.

Instagram

Mikä on Instagram ja miten se toimii?

Vastaus:

Instagram on sosiaalisen median kuvapalvelu. Voit jakaa Instagramissa omia kuviasi ja katsella toisten käyttäjien kuvia. Voit tykätä kuvista ja kommentoida kuvia.

Instagramia käytetään älykännykällä. Tietokoneella voit katsoa kuvia, mutta et voi jakaa omia kuviasi. Sinun pitää ensin lataa Instagram-sovellus sovelluskaupasta puhelimeesi. Sen jälkeen sinun pitää rekisteröityä käyttäjäksi. Sinulla on oltava sähköpostioiste, että voit rekisteriöityä.