Kesää kohti

Nyt menemme jo kesää kohti, luonnossa jo on kevään merkit. Vai mitä tuumii Kerttu?

Vastaus:

Kyllä kevät on jo aika pitkällä. Kevään merkkejä on luonnossa paljon. Linnut laulavat ja kevään ensimmäiset kukat kukkivat.

Tosin juuri nyt täällä Etelä-Suomessa sataa lunta!

Mutta sellainenhan tämä Suomen kevät on.

Kesää kohti

Menemme nyt kesää kohti,
muuttolinnut ne palaa,
maille kaunihille,
kohta lakkahilla kukkii,
kesänäytelmiä jo valmistellaan.
Harjoitellaan.
Kalastajat he verkkojaan korjaa,
lumet Pielisellä jo sulaa.
Huraa.

Nimimerkki:
Kesää kohti