Tomaattipastan kokkaaminen oli helppoa
Ruuan valmistaminen on välillä helppoa, välillä vaikeampaa. Riippuu siitä, mitä ruokaa valmistaa.
Tomaattipastan kokkaaminen oli helppoa.
Suosittelen kaikkia kokeilemaan. Tekemällä oppii, niin kuin minäkin olen oppinut.
Ja pasta maistuu hyvältä!
Tomaattipasta
Tomaattipastan valmistaminen kestää 15-30 minuuttia.
Nämä aineet tarvitset 3-4 annoksen valmistamiseen:
- 2 sipulia
- 4 valkosipulin kynttä
- 1 teelusikallinen suolaa
- 5 teelusikallista sokeria
- ripaus mustapippuria
- ripaus chilijauhetta
- oliiviöljyä
- 750 grammaa tomaattimurskaa
- 300 grammaa pastaa
- tuoretta basilikaa.
Näin valmistat tomaattipastan
Kuori 2 sipulia ja 4 valkosipulin kynttä.
Pilko sipuli ja valkosipuli pieniksi paloiksi.
Kaada pannulle noin ruokalusikallinen öljyä. Laita sipulin ja valkosipulin palat pannulle.
Kuullota sipuli ja valkosipuli.
Kuullottaminen tarkoittaa ruuan kuumentamista pienellä lämmöllä. Ruuan pintaan tulee vähän väriä, mutta ruoka ei kuitenkaan ruskistu eli muutu pinnalta tummanruskeaksi.
Lisää pannulle 750 grammaa tomaattimurskaa.
Lisää pannulle
- 1 teelusikallinen suolaa
- 5 teelusikallista sokeria
- ripaus mustapippuria
- ripaus chilijauhetta.
Anna seoksen kiehua pannulla. Seos kiehuu, kun se alkaa kuplia.
Laita 2 litraa vettä kattilaan kiehumaan. Vesi kiehuu, kun sen pinnalle nousee kuplia.
Lisää kattilaan pasta. Sekoita.
Keitä pasta kypsäksi. Tarkista pastan kypsymisaika paketista. Yleensä pasta on kypsää, kun se on kiehunut 8 minuuttia.
Sekoita pastaa välillä. Näin varmistat, etteivät pastat tartu kiinni toisiinsa.
Kun pasta on kypsää, valuta se lävikön tai siivilän läpi.
Kaada pasta pannulle tomaattikastikkeen sekaan ja sekoita.
Annostele pasta lautaselle. Kaada päällä ruokalusikallinen oliiviöljyä. Koristele annos basilikan lehdillä.