Miesystävän yöpyminen

Hei

Mä asun tukiasunnossa ja täällä on outo tapa puuttua seurusteluun. Ei saa miesystävä olla yötä. Olen kuullut, että muualla asumisyksiköissä saa olla miesystävä yötä ja mun mies on kunnollinen.

Mihin tässä tilanteessa voi ottaa yhteyttä?

Vastaus:

Hei

Tukiasunto on sinun kotisi ja kyllä sinun pitäisi saada itse päättää, kuka luonasi vierailee.

Oletko kysynyt, miksi yövierailut on kielletty?

Onko sinulla joku luotettava ihminen, joka voi auttaa sinua asian selvittämisessä?

Voit ensin kysyä asiaa tukiasunnon ohjaajilta.

Jos asia ei selviä ohjaajien kanssa, voit ottaa yhteyttä ohjaajien esimieheen eli pomoon asumisyksikössä.

Voit ottaa yhteyttä myös omaan sosiaalityöntekijääsi. Jos et tiedä kuka hän on, soita virastotalolle ja kerro asiasi. He neuvovat sinua.

Jos mikään näistä ei auta, voit ottaa yhteyttä Tukiliiton lakineuvontaan tai Me Itse -yhdistykseen.

Tästä linkistä pääset Tukiliiton lakineuvonnan sivulle (tukiliitto.fi)

Tästä linkistä pääset Me itse -yhdistyksen sivulle (tukiliitto.fi)

Tsemppiä!