Miksi jotkut sanovat, että he eivät juo?
Jos joku ei koskaan juo alkoholijuomia, niin hän saattaa sanoa, että hän ei juo.
Miksi jotkut sanovat niin?
En minäkään alkoholia juo koskaan, mutta kyllä minä silti muuta juon. Juon ainakin kaakaota, kahvia, energiajuomia, vettä,
piimää, mehua ja limsaa.
Eli en voi sanoa, että minä en juo. Minä sanon, että minä juon, mutta en juo alkoholia.
Vastaus:
“En juo” on sanonta, joka tarkoittaa sitä, ettei juo alkoholia.
Sanoilla on paljon erilaisia merkityksiä. Yksi sana tai lause voi tarkoittaa monia eri asioita.