Ohjaajat omivat tietokoneeni

Hei

Miksi minun asuntolani ohjaajat omivat minun tietokoneeni itselleen ja lukevat minun sähköpostia? Ja tarkkailevat minun tietokoneasioita ja ihan kaikkia minun juttuja?

Vaikka sanon, että minun tietokoneasiat eivät kuulu ohjaajille. Mutta he eivät usko. Haukkuvat vain minua, että minä olen keksinyt nämä asiat.

Vastaus:

Hei

Ohjaajat eivät saa käyttää tietokonettasi tai lukea postejasi ilman lupaasi.

Suomen perustuslain mukaan jokaisella ihmisellä on yksityisyyden suoja. Esimerkiksi toisen ihmisen sähköpostien lukeminen rikkoo tätä yksityisyyden suojaa.

Miten ohjaajat pääsevät sähköpostiisi?

Sähköpostin voi suojata salasanalla. Salasana pitää säilyttää niin, ettei kukaan pääse siihen käsiksi.

Jos tarvitset ohjaajien apua tietokoneen käyttöön, se ei anna heille oikeutta lukea postejasi tai muita henkilökohtaisia asioitasi netissä.

Ovatko ohjaajat siis sanoneet, että he eivät ole lukeneet postejasi tai käyttäneet konettasi? Etkö usko heitä?

Minun on vaikea kuvitella, että ohjaajat valehtelisivat tällaisessa asiassa.

Toivottavasti saatte selvitettyä asian ohjaajien kanssa.