Puhelinkeskustelu

Hei

Mikä on puhelinkeskustelu? Eihän puhelimessa voi tutustua toiseen ihmiseen?

Vastaus:

Puhelinkeskustelu tarkoittaa puhelimessa puhumista. Kun kaksi ihmistä juttelee toisilleen puhelimessa, heillä on puhelinkeskustelu.

Kyllä puhelimessa puhumallakin voi tutustua toiseen ihmiseen.

Puhelimessa voi kertoa vaikkapa siitä, millainen itse on. Puhelimessa voi myös kysellä siitä, millainen toinen on.

Jos haluat tutustua puhelimessa toiseen ihmiseen, voit kertoa itsestäsi vaikkapa seuraavia asioita:

  • Minkä ikäinen olet?
  • Mitä teet päivisin?
  • Mitä harrastat tai tykkäät tehdä?
  • Mikä tekee sinut iloiseksi?
  • Mistä unelmoit tai haaveilet?

Voit kysyä keskustelukaverilta samoja asioita.

Puhelimessa voi vaihtaa myös kuulumisia.

Voit esimerkiksi kertoa

  • mitä olet tänään tehnyt
  • miltä sinusta tänään tuntuu
  • mitä aiot tehdä huomenna.

Voit kysyä samoja asioita keskustelukaveriltasi.

Kun puhelimessa kertoo itsestään ja kuuntelee toista, tutustuu toiseen ihmiseen.