Onko seurustelu pakollinen ja onko ehkäisy yksityisasia?
Vaikka en halua seurustella kenenkään kanssa, niin jotkut puuttuvat mun asioihin. He yrittävät pakottaa ja painostaa mua seurusteluun, vaikka olen sanonut, että en halua seurustella koskaan. En halua puhua siitä, miksi en halua.
Toiset kyselevät multa ehkäisyasiasta ja siitä en pitänyt, vaikka se asia ei kuulu heille.
Niin onko seurustelu pakollinen? Entä onko ehkäisy henkilökohtainen asia?
Vastaus:
Hei
Ei seurustelu ole pakollista. Sinä itse päätät, seurusteletko vai et.
Ehkäisy on sinun henkilökohtainen asiasi. Sinun ei tarvitse puhua siitä muiden kanssa, jos et halua.
Mahdollisesta ehkäisystä kannattaa jutella esimerkiksi terveydenhoitajan tai lääkärin kanssa.